Twój, znaczy oparty na Twoich wartościach i emocjach. Jeśli za cel obierzesz coś, co narzucili Ci inni (znajomi, rodzina), zwiększasz prawdopodobieństwo „wypalenia” się na drodze do niego. Opieraj swoje cele na tym, czego chcesz i w co wierzysz. Niech będą Twoje.
2. Cel musi być konkretny.
Jeśli planujesz np. kupno samochodu, dowiedz się o nim jak najwięcej – wybierz model, kolor, silnik, tapicerkę i pozostałe detale – im dokładniej i w bardziej szczegółowy sposób wyznaczysz swój cel, tym szybciej go osiągniesz. Twój nieświadomy umysł wspomoże Cię wtedy dodatkową motywacją.
3. Cel musi być wymierny.
Jeśli chcesz mieć więcej wolnego czasu, zarabiać więcej pieniędzy, sprzedawać skuteczniej, określ dokładnie liczbę tego, co chcesz osiągnąć.
4. Cel musi być ambitny (wymagający) i możliwy do osiągnięcia.
To, co chcesz osiągnąć nie może być nudne, musi być dla Ciebie motywującym wyzwaniem. Pamiętaj, aby stawiać sobie wysoko poprzeczkę – szczególnie przy ustalaniu celów długoterminowych.
Przykład: Zarabiam 10.000 zł na miesiąc. Mam 3 godziny dziennie tylko dla siebie. W kolejnym miesiącu zwiększam swoją sprzedaż o 20% względem miesiąca bieżącego.