Jak stać się silniejszym od swoich problemów

utworzone przez Mar 30, 2012BLOG, Emocje0 komentarzy

Myślę, że temat jest ciekawy dla każdego. Problemy zdają się czasem brać nad nami górę. Odkładamy na później ich rozwiązanie, staramy się o nich zapomnieć, wykonując codzienne czynności, jak mycie naczyń, gotowanie, czy sprzątanie.

A jednak ucieczka nigdy nie załatwi sprawy i mimo, że czasem stanięcie twarzą w twarz z problemem wydaje się nam równoznaczne z końcem Świata, prędzej czy później będziemy musieli to zrobić. Lepiej oczywiście, gdy zrobimy to prędzej, a nasz problem nie urośnie do rozmiarów Kilimandżaro.

Z powodzeniem wykorzystasz tą metodę między innymi, gdy boisz się:

zmienić pracę,

poderwać dziewczynę, faceta,

– zmienić coś w sobie i swoim życiu (przejść na dietę, uprawiać sport itp.),

– załatwić jakąś sprawę w urzędzie,

– powiedzieć bliskim, że ich kochasz,

– wiele, wiele innych.

Narzędzie użyteczne jest wszędzie tam, gdzie zwlekasz, bo czegoś się obawiasz.

Procedura:

1. Wyobraź sobie, jak będzie wyglądało Twoje życie za miesiąc, rok, 10 i 30 lat, jeśli nie rozwiążesz problemu. Wizualizuj w asocjacji, poczuj wszystkie negatywne konsekwencje nie rozwiązania problemu. Pozwól im przez chwilę narastać.

2. Przenieś się daleeeko w przyszłość – do momentu na 5 minut przed śmiercią, gdy podsumowujesz swoje życie. Popatrz z tej perspektywy – gdy będziesz już stara/y i będziesz wiedzieć, że za 5 minut umrzesz, to jak, jeśli w ogóle, będziesz patrzeć na ten problem z przeszłości? Jak wtedy będziesz myśleć o swoim zwlekaniu i strachu przed rozwiązaniem problemu?

3. Wyśmiej problem i strach przed nim, cały czas będąc w wyobraźni w momencie na 5 minut przed zmianą wcielenia. 😉

4. Popatrz z tego momentu, jak będzie wyglądało Twoje życie, gdy jednak weźmiesz się w garść i rozwiążesz problem? Jak będziesz patrzeć na siebie, który rozwiązał tą sprawę? Poczuj dumę, satysfakcję, radość.

5. Wróć do teraźniejszości i rozkoszuj się tym, jak zmniejszył się problem, a zwiększyła motywacja do jego rozwiązania.

6. Powtórz szybko ćwiczenie za każdym razem, gdy w Twojej głowie pojawią się wymówki i stres na myśl o problemie.

7. Rozkoszuj się tym, że już nie ma problemu, trzeba tylko wykonać kilka czynności, by cieszyć się kolejnym osiągnięciem.

Pozdrawiam,
eMdżeJ